THE BEST OF…
Fotobond Limburg 2022

19 april – 1 oktober 2022 Centre Céramique, Maastricht

De Nederlandse Fotobond viert haar 100-jarig bestaan in 2022. Een mooie gelegenheid om de resultaten van de tweejaarlijkse fotowedstrijd van de Limburgse afdeling in Centre Céramique tentoon te stellen. Zo’n 130 Limburgse vrijetijdsfotografen stuurden bijna 400 foto’s in. Een deskundige jury selecteerde uit al deze inzendingen met recht ’The Best of…’. Er was geen thema verbonden aan de wedstrijd, u ziet in de tentoonstelling de mooiste beelden die de leden maakten: natuurfoto’s, portretten, verhalende fotografie, straatfotografie en nog veel meer.

Vanaf 19 april zijn de foto’s van een veertigtal winnaars te zien in Centre Céramique. Ook zijn dan de 1e, 2e en 3e prijswinnaars Limburg Foto 2022 bekend.

De Fotobond
De Fotobond verbindt landelijk honderden fotoclubs en individuele leden, en organiseert workshops, cursussen, lezingen, wedstrijden èn tentoonstellingen. Op deze manier tilt de bond de vrijetijdsfotografie van haar leden op een steeds hoger en professioneler niveau.
 De Fotobond Afdeling Limburg heeft bijna veertig clubs onder haar hoede, en organiseerde deze tweejaarlijkse wedstrijd ‘Limburg Foto’ voor de 26ste keer.

De jury
De Fotobond heeft Monique de Zwart als jurylid gevraagd. Zij studeerde een jaar Fotoreflectie aan de Fotovakschool in Amsterdam en is als docent, mentor en fotocoach verbonden aan Forum Beeldtaal en de Fotobond.

Ook jurylid Louis Visseren is als bondsmentor verbonden aan de Fotobond. Hij werkt als bedrijfs- en familiefotograaf en is onder meer actief voor de stichting Make a Memory.

Hugo Thomassen is door Centre Céramique gevraagd als jurylid. Hij werkt voor meerdere internationale tijdschriften en campagnes. Hij won onder meer de Minimalist Photography Awards en de AAP Award World Wide. Dit jaar is hij uitgenodigd om deel te nemen aan de Biënnale in Venetië.

Activiteiten
Rond deze tentoonstelling is een activiteitenprogramma georganiseerd voor en door de leden van Fotobond Afdeling Limburg. Enkele van die activiteiten zijn ook voor niet-leden toegankelijk. Kijk op de websites van Fotobond Afdeling Limburg (voor leden fotobond) en Centre Céramique.

THE BEST OF ...
Fotobond Limburg 2022
19 April – 1 October 2022

The Federation of Netherlands Amateur Photographers Association (Nederlandse Fotobond) will celebrate its 100th anniversary in 2022. This is a great opportunity to exhibit the results from the biennial photo contest of the Limburg section in Centre Céramique. Some 130 hobbyist photographers from Limburg sent in almost 400 photos of natural landscapes, portraits, narrative photography, street photography, and much more. The exhibition features the 45 winners, including the numbers 1, 2 and 3, plus the honourable mentions.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet ter publicatie)

Centre Céramique PR/Marketing & Communicatie

Maartje Janssen maartje.janssen@maastricht.nl  043-350 5600