Heb je vragen over de dienstverlening van de Bibliotheek Maastricht of Centre Céramique, dan vind je hier enkele antwoorden.
Staat jouw vraag er niet bij? Stel hem dan aan de publieksservice.
Vragen
-
Waarom kan ik niet meer inloggen in Mijn Menu, de Wise-app of bij de Online Bibliotheek?
Sinds 11 juni 2024 kun je met een en hetzelfde bibliotheekaccount inloggen bij je eigen bibliotheek in Mijn Menu of de Wise-app en ook bij de Online Bibliotheek om e-books of luisterboeken te lenen. Voorheen gebruikte je hiervoor twee aparte accounts.
Hoe werkt dit nu?
- Je dient zelf een keer opnieuw in te loggen in Mijn Menu op onze website of via onze Wise-app met je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: je kan geen e-mailadres als gebruikersnaam invullen, wel je 14-cijferige pasnummer.
- Ben je je inloggegevens vergeten? Je kan je gebruikersnaam hier opvragen. Je wachtwoord kun je hier opnieuw aanmaken.
- Je kan in het vervolg deze gebruikersnaam en wachtwoord ook gebruiken om in te loggen bij de Online Bibliotheek.
- Wil je meer weten? Ga dan naar Hulp bij inloggen of neem contact op met onze Publieksservice op 043-350 56 00 of publieksservice@maastricht.nl. We helpen je graag!
-
Is het mogelijk om online bibliotheekmaterialen te verlengen?
Ja. Je kunt bibliotheekmaterialen online verlengen via Mijn Menu of via de Bibliotheekapp. Verlengen is drie keer mogelijk tenzij het materiaal is gereserveerd door een andere lener. Een e-reader kun je niet verlengen.
Meer informatie vind je op de pagina reserveren en verlengen. -
Is het mogelijk om via internet bibliotheekmaterialen aan te vragen?
Ja. Je kunt als bibliotheeklid via internet materialen aanvragen, zowel uit de collectie van Centre Céramique als uit de collectie van andere bibliotheken. Via e-mail of post krijg je een afhaalbericht. Meer informatie vind je op de pagina Aanvragen.
-
Kan ik ook per e-mail berichten ontvangen?
Ja, dit is gratis en bovendien sneller dan via de reguliere post. Voor berichten per post brengen wij € 1,- in rekening per bericht.
In Mijn Menu of de bibliotheekapp kun je zelf jouw e-mailadres invoeren bij je lenergegevens. Daarna vink je de optie reserveringsberichten aan.
Tip: drie dagen voor het verstrijken van de uitleentermijn krijg je een mailtje als je ook de optie inleverattentie aanvinkt.
Meer informatie vind je op de pagina reserveren en verlengen. -
Een boek dat ik gereserveerd heb, moet op een bepaalde datum worden ingeleverd. Staat de reservering vanaf die datum voor mij klaar?
Dat is niet altijd het geval. Mogelijk heeft iemand het materiaal vóór jou gereserveerd waardoor je nog niet aan de beurt bent. Of het materiaal wordt te laat ingeleverd. Zodra het materiaal voor jou klaarstaat, ontvang je een afhaalbericht. Dit is gratis per e-mail. Voor berichten via de reguliere post vragen wij € 1,- vergoeding. Je kunt jouw voorkeuren en e-mailadres aangeven in Mijn Menu.
-
Hoeveel materialen kan ik reserveren?
Met een DELUXE abonnement kun je maximaal 10 reserveringen tegelijk hebben. Met de overige abonnementen zoals BASIC of COMFORT, maximaal 4 tegelijk. Zodra je een gereserveerd materiaal hebt geleend, is er weer ruimte voor een nieuwe reservering. Meer informatie vind je ook bij reserveren en verlengen.
-
Kan ik materialen aanvragen uit een andere bibliotheek en laten bezorgen bij Centre Céramique?
Ja, dat is mogelijk. Alle informatie over aanvragen uit een andere bibliotheek vind je op de pagina Aanvragen bij een andere bibliotheek.
-
Kan ik ook beschikken over materialen uit de collecties van speciale bibliotheken?
Als je lid bent van Stadsbibliotheek Maastricht kun je materialen lenen bij een aantal speciale bibliotheken in de regio: Zuyd Hogeschool (waaronder het Conservatorium), Jan van Eyck Academie en het Sociaal Historisch Centrum. Om je aan te melden bij deze bibliotheken, dien je eerst bij de publieksservice in Centre Céramique een inschrijfbewijs op te halen.